Miniinterjú matematikatanárunnkal

  1. Mire számíthatnak a résztvevők a tanfolyamon, hogy néz majd ki a tanév? És hogyan kell elképzelni egy (3*45 perces) alkalmat?

A terveim között 3 próbateszt írása szerepel (belépő – 2. alkalom, féléves – valamikor decemeber/január, kilépő – április/május).  A cél egy tematikus megközelítés lenne, amit az egyes tesztek eredményeinek megfelelően alakítanék, hogy a hangsúlyok oda kerüljenek, ahol azokra ténylegesen szükség van. Az alkalmak szerkezete 45 perc elmélet (tételek, bizonyítások stb ), 2*45 perc feladatmegoldás és ellenőrzés. Én szeretem ha feladatmegoldás kis gondolkozás után közösen történik, így könnyebben láthatunk különböző megoldási technikákat.

  1. A frontális oktatás vagy interaktív órák híve vagy? Melyiket tartod hatékonyabbnak és miért?

Nyilván megvannak mindkét módszernek az előnyei és a hátrányai. A két módszer egy keverékét szoktam alkalmazni. A legfontosabb, hogy a problémák megoldásában a jelenlévők aktívan részt vegyenek, az nem elég, ha csak passzívan befogadják amit látnak, hallanak. El kell, hogy induljanak a fogaskerekek.

  1. Mennyiben különbözik egy 12. osztályos és egy már végzett, korábban érettségizett tanuló felkészülése? Hogyan álljon neki a tanulásnak az, aki nem most 12. osztályos?

A végzettek tanulóknak annyival nehezebb, hogy már más dolgokkal is kell foglalkozniuk és az életüket nem csak a tanulás tölti ki. A matematika esetén ez leginkább azért okozhat nehézségeket, mert a tudásukat nem heti / napi szinten használják és a kis, apró trükkök elkopnak, elfelejtődnek. Itt az alapok megszilárdítása mellett a feladatmegoldási rutin felelevenítése a legfontosabb. Ilyen esetben fontos, hogy a feladatok ne maradjanak félbe ne legyen “innen már tudom mit kell csinálni” vége a feladatmegoldásnak.

Jelentkezz még ma a matematikaelőkészítőre! Július 31-ig elcsípheted Early Bird akciónkat is.