Miniinterjúk az online oktatásról (2. rész)

POZSGAI PETRA – ÉVES BIOLÓGIA

1. Hogy érintett Téged az érettségi előkészítők online térbe kerülése? Mennyire volt nehéz számodra az átállás? Kihívásként, lehetőségként, megoldandó feladatként, szükséges rosszként (stb.) tekintettél erre az időszakra?

Digitális oktatásra való átállás véleményem szerint gyorsan és zökkenőmentesen zajlott. Skype felületén, saját képernyő megosztásával és webkamera segítségével történt. Mivel a jelenléti oktatás során is, a tananyag feldolgozása ppt-n és egyéb digitális segédanyagokkal történik, ezért részemről gördülékenyen ment. Az órák menete során, ami problémásabb volt “így”, a megoldott gyakorlati feladatsorok ellenőrzése. Több időt igényelt, mint a tanteremben.

2. A diákok hogyan fogadták a változást, mennyire volt nehéz számukra, hogy teljesen más formában kell tanulniuk? Ugyanúgy működött a csoportdinamika, mint a jelenléti oktatás során vagy voltak különbségek?

Diákok rugalmasan fogadták, kevésbé voltak fáradtak, mint egy átlagos nap után. Számukra a bizonytalan lét volt idegőrlő, amit az élet alakított így, tanfolyamtól függetlenül. A részvételi arány hasonló volt, mint a jelenléti oktatáson.
A diákok közvetlen reakciókra elmaradt, hiszen magyarázat közben az arcukat nem tudtam azonnal követni, ellentétben a valós életben. Pedagógusként ez a legnehezebb, ha nincs azonnali visszacsatolás.

3. Lesz olyan, amit az online oktatás alatt fejlesztettél (tananyag, segédanyag, módszertan stb.), és tervezed, hogy használni fogod a következő csoportodban a jelenléti oktatás során is?

Segítség volt, hogy a segédanyagokat azonnal meg tudtam osztani, illetve ha további kérdés érkezett, akar egy youtube-os videó megosztásával/megnézésével színesebben dolgoztuk fel az adott témakört. Természetesen az átalakított vagy kiegészített tananyagok nem vesznek el, jelenléti oktatáson használhatóak.

Összegezve mindenek van előnye/hátránya, ahogy itt is. Egy-egy rövid példa. Fizikailag kényelmesebb volt otthonukban tartani az órákat, hisz az utazás nem vett el időt, de ugyanakkor fizikailag, csoportmunkában a feladat megoldása szinte lehetetlen ugyanannyi idő alatt, mint a tanteremben.