Miniinterjúk az online oktatásról (4. rész)

KISS RÉKA VERONIKA – FÉLÉVES INFORMATIKA

1. Hogy érintett Téged az érettségi előkészítők online térbe kerülése? Mennyire volt nehéz számodra az átállás? Kihívásként, lehetőségként, megoldandó feladatként, szükséges rosszként (stb.) tekintettél erre az időszakra?

Amikor először hallottam róla, hogy online kell folytatnunk a tanfolyamot, picit megijedtem. Skype-on voltak az online órák, és ki kellett tapasztalnom, hogy hogyan tudok a leghatékonyabban tanítani, segíteni a diákoknak a felkészülésben. Informatikánál azért nehezebb a helyzet, mert fontos, hogy lássam, hogy mit csinálnak a diákok. Szerencsére a képernyőmegosztással ezt is sikerült megoldani.

2. A diákok hogyan fogadták a változást, mennyire volt nehéz számukra, hogy teljesen más formában kell tanulniuk? Ugyanúgy működött a csoportdinamika, mint a jelenléti oktatás során vagy voltak különbségek?

A diákok nagyon jól fogadták. Először nekik is izgalmas volt, de örültek, hogy online is tudják folytatni a tanfolyamot és részt vettek az órákon ugyanúgy. A csoportdinamika még fejlődött is. Az online oktatás közelebb hozza az embereket, hiszen teljesen más szerepben ül ott valaki a képernyő előtt úgy, hogy igazából otthon van. Emiatt a háttérzajok és a megnyilvánulások is sokkal hangulatosabbá tették az órát. Vicces volt, amikor hallottam, hogy valakinél csicseregnek a madarak. Sikerült együtt dolgoznunk az online órák során. Aktívan dolgoztak, ha bárkinél bármi nem működött, megosztotta a képernyőjét, és a többiek is tudtak neki segíteni. Tapasztalataim alapján nagy volt az összhang és az együttműködés.

3. Lesz olyan, amit az online oktatás alatt fejlesztettél (tananyag, segédanyag, módszertan stb.), és tervezed, hogy használni fogod a következő csoportodban a jelenléti oktatás során is?

Természetesen, évről évre egyre több tananyagot készítek, egyre több érettségi feladattal készülök. Igyekszem minél többet megismerni, megoldani, hogy minél színesebb feladatokkal tudjak készülni. A készülésben nem igazán változtak nálam a dolgok. Az órák hasonlóan zajlottak, csak az online térben. Viszont tervezem később is alkalmazni azt a módszert, hogy egy diák képernyőjét figyelje a többi, és így egymás hibáiból is tanulnak.