Miniinterjúk az online oktatásról (9. rész)

SZABÓ KATALIN – ÉVES INFORMATIKA

1. Hogy érintett Téged az érettségi előkészítők online térbe kerülése? Mennyire volt nehéz számodra az átállás? Kihívásként, lehetőségként, megoldandó feladatként, szükséges rosszként (stb.) tekintettél erre az időszakra?

Kihívásként tekintettem rá, de egyáltalán nem okozott problémát az átállás. Úgy gondolom, hogy sikerült venni az akadályt, minden majdnem zökkenőmentes volt. Kicsit aggódtam az internethálózat minősége, a leterheltség miatt, mert minden alkalommal élőben bejelentkeztünk. Féltem, hogy technikai gondok lesznek nálam, vagy esetleg a diákjaimnál. Szerencsére ez csak egy alkalommal fordult elő, és az is az egyik utolsó órán.

2. A diákok hogyan fogadták a változást, mennyire volt nehéz számukra, hogy teljesen más formában kell tanulniuk? Ugyanúgy működött a csoportdinamika, mint a jelenléti oktatás során vagy voltak különbségek? 

A diákjaim nagyon jól fogadták! Az első pár alkalom után mindig megkérdeztem őket, hogy minden jó volt-e, min változtathatnánk, de mindig pozitív visszajelzést kaptam tőlük. Az anyagokat ugyanúgy megkapták, mint mikor személyesen találkoztunk, ugyanúgy kérdezhettek. A csoportdinamika változott, új módszert kellett bevezetnem arra, hogy ellenőrizni tudjam mindenki munkáját. Akik a személyes találkozásokon hozzászóltak az órához, azok is az elején kicsit visszahúzódtak a háttérbe.

3. Lesz olyan, amit az online oktatás alatt fejlesztettél (tananyag, segédanyag, módszertan stb.), és tervezed, hogy használni fogod a következő csoportodban a jelenléti oktatás során is?

Folyamatos visszajelzést kértem minden megoldott feladat után. Ez úgy zajlott, hogy feltettem egy eldöntendő kérdést a feladat kapcsán, és likeolniuk kellett, ha minden rendben van, szomorú fejet küldeni, ha valami nem működik. Csak akkor mentünk tovább, ha mindenki likeolt, vagy orvosoltuk a problémáját. Ennek köszönhetően majdnem úgy tudtam ellenőrizni a munkát, mint a személyes találkozásokon. Az első pár alkalom után nagyon beletanultak a diákok ebbe a visszajelzési formába, és én is. Ha kíváncsi voltam valamire, akkor mindig alkalmaztam, így elkerültük a kínos csendeket. :)
Ezt szerettem volna a személyes találkozásokon is alkalmazni, csak más formában.